Airlie Beach & Whitehaven Beach - Reisverslag uit Cairns, Australië van Michelle Baetsen - WaarBenJij.nu Airlie Beach & Whitehaven Beach - Reisverslag uit Cairns, Australië van Michelle Baetsen - WaarBenJij.nu

Airlie Beach & Whitehaven Beach

Door: The one and only

Blijf op de hoogte en volg Michelle

12 November 2013 | Australië, Cairns

Hey hey,

En toen waren we in Airlie Beach, klein plekkie bij de whitesunday islands. Er is maar een straat maar het is een straat met veel restaurantjes, hostels en barretjes. Hier kwam ik twee jongens uit Venlo tegen die ik ken van Breda, ook grappig om mekaar aan de andere kant van de wereld tegen te komen! We zijn meteen de eerste avond op stap gegaan, en al waren de barren niet vol en de dj's slechter dan amateurs, we hebben toch een leuke avond gehad.

Hier ontmoette ik ook voor het eerst tijdens mijn reis 25+ers, haleluja. Een ander niveau van gespreksstof. Met hun heb ik dan ook meteen een week opgetrokken. Het waren Aussies uit Melbourne en aussies zijn uiterst gulle mensen! Ondanks dat ik heel vaak drankjes en eten niet heb aangenomen hebben ze me nog veel aangesmeerd. Zij hadden ook het plan om volgend jaar naar zuid-amerika te gaan dus wie weet dat ik hun daar weer zal zien. Zou wel leuk zijn!

Mijn plan was om een baantje te scoren in Airlie Beach, namelijk bij het zelfde resort als waar de twee limburgse jongens werkte. Ik dacht, als hun even een goed woordje voor mij doen en ik mijn indrukwekkende cv in lever, dan heb ik dat baantje binnen no time! Niet dus...... Na een week wachten op een antwoord besloot ik voor de tussentijd maar te gaan werken voor gratis accomodatie zodat ik in ieder geval iets te doen had tot die tijd. Ik ging werken voor housekeeping bij een van de vele hostels. Nondeju! Bedden 2 uur lang verschonen is nog een hele work-out!! Anyway, dit vond ik ook wel weer prima want in de afgelopen 2 maanden heb ik nogal gezonde wangen gekregen. (ik citeer mama) Na een week housekeeping kreeg ik dan toch nog een bericht van het resort, nu komt die: your application was strong but unsuccessful. MAAK ME GEK! had ik al gezegd dat het een baantje was om in een winkeltje te staan in het resort? Het mocht duidelijk zijn dat 4 maanden beschikbaarheid niet voldoende was. Fuckers.

Binnen een dag had ik meteen een trip naar whitehaven beach geregeld en voor daarna meteen de nachtbus naar de volgende stad Cairns. Voor de tour moest ik om 6 uur s'ochtends op staan. Dit was al een hele opgave voor mij. Om 7 uur, 15 minuten voor de tour, wordt ik gebeld met de mededeling dat de tour niet door gaat wegens te veel wind....Say What?!?! Drama natuurlijk want ik had die nachtbus en accomodatie in Cairns allang geboekt, natuurlijk zonder annuleringskosten want dat kan deze arme backpacker zich niet permiteren. Ellende! Nah goed, uiteindelijk met mijn goeie verhalen toch nog alles gratis een dagje kunnen uitstellen en kon ik alsnog de tour de dag erna doen.

Whitehaven beach was prachtig en het snorkelen was ook leuk. De volgende bestemming was Cairns. Hier was het echt kanonne warm maar het was een leuk stadje. Ook hier hadden ze een lagoon midden in de stad en veel leuke restaurantjes en barretjes. Helaas is het stappen hier ook niet juh van het, veel jonge mensen en slechte dj's. Hier kwam ik Ellie tegen, een nederlands meisje dat ik had leren kennen in Sydney. Ook leuk om haar weer even te zien. Ik had ook een aardige roomie die mij het een en ander kon uitleggen over mijn kamer. Koop ik zo'n duur ding en laat ik de handleiding thuis, A.K.A. niet handig. Heel fijn dus dat hij mij het een en ander kon uitleggen en ik nu eindelijk wat betere foto's kan maken.

Anyway, Ik besloot hier voor een baantje te gaan en gewoon even geld te verdienen. Ik kreeg een sollicitatie gesprek bij een reisbureau en ze vroegen of ik de volgende dag terug wilde komen. Dit deden ze 2 keer bij mij en toen was mijn motivatie alweer verdwenen.I know, heel slecht van mij. Maar ik was eigenlijk alweer een beetje verveeld in Australie en ik was echt toe aan een nieuw avontuur. Dussssss wat heb ik gedaan? Ik heb zojuist een ticket geboekt naar Singapore! BAM!

Asia here I come!

Mis jullie allemaal en hou me please op de hoogte van jullie avontuurtjes!

Dikke kus

  • 12 November 2013 - 12:41

    Niki:

    Hey Michelle,

    Wat n avonturen, haha. Je leert zeker veel over de kunst van het improviseren met al die last minute wijzigingen enzo. Super leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt! En tof dat je besloten hebt naar Singapore te gaan haha. Geweldig, heel veel plezier en ben zeer benieuwd hoe dat je gaat bevallen.

    Xxxs

  • 12 November 2013 - 14:05

    Sarina:

    Toffe foto's Mies! Wat is het daar mooooooi en wat zie jij er goed uit met je gezonde wangentjes haha. Op naar een nieuw avontuur en lekker naar Singapore! xxx

  • 12 November 2013 - 14:14

    Thuisfront:

    We hadden de verhalen gehoord maar als we ze lezen genieten we weer, helemaal iets voor jou .Heel veel plezier in Singapore we kijken uit naar het volgende verhalen xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Down under baby

...

Recente Reisverslagen:

12 November 2013

Airlie Beach & Whitehaven Beach

26 Oktober 2013

Noosa, Fraser Island & Hervey Bay

17 Oktober 2013

Byron Bay & Brisbane

29 September 2013

Sydney& Melbourne
Michelle

Net afgestudeerd en nu heerlijk rondreizen zolang het kan.

Actief sinds 27 Sept. 2013
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 7642

Voorgaande reizen:

27 Januari 2014 - 29 April 2014

Latin America

14 November 2013 - 02 Januari 2014

Asia

16 September 2013 - 31 December 2013

Down under baby

Landen bezocht: