Sydney& Melbourne - Reisverslag uit Sydney, Australië van Michelle Baetsen - WaarBenJij.nu Sydney& Melbourne - Reisverslag uit Sydney, Australië van Michelle Baetsen - WaarBenJij.nu

Sydney& Melbourne

Door: De enige echte

Blijf op de hoogte en volg Michelle

29 September 2013 | Australië, Sydney

Een goede middag beste mensen,

Zoals beloofd alvast een update over mijn avontuurtjes tot zover. Het is nogal een lang verhaal geworden, mijn excuses alvast. Het was even spannend op het vliegveld in Düsseldorf of ik mijn ticket wel zou krijgen, aangezien mijn naam verkeerd was ingevoerd met boeken. Gelukkig heb ik met mijn pokerface toch het ticket weten te bemachtigen. Heenvlucht ging zo voorbij en heb totaal geen last gehad van een jetlag. TOP al zeg ik het zelf.

Eenmaal in Sydney was het ook goed te doen om de juiste trein te vinden naar de stad en ook het hostel was snel gevonden. Al gauw ontmoette ik een Duitse jongen en een Nederlands meisje waarmee ik samen met mijn vriendin uit Nederland die al in Sydney zat, samen naar Manly beach ben geweest. Niet heel speciaal maar goed we hadden een goed uitzicht op the Harbor bridge en the Opera house. Dus het was de moeite waard. Verder zijn we nog een dagje naar Bondi Beach geweest wat eigenlijk veel kleiner is dan dat het lijkt op tv. Wel zag je de life guards met hun pakje zoals in Bondi rescue. Het weer in Sydney is rond de 20 graden wat op zich lekker is maar de wind maakt het af en toe goed koud. Nog geen weer om te bakken op het strand dus.

Ik had mezelf voorbereid op de hoge prijzen in Australië maar als je ze dan eenmaal ziet dan is het toch echt even slikken, fucking hell man, 3 dollar voor een flesje cola of een snickers. Positive thinking, ik wordt hier in ieder geval niet dik Natuurlijk moest ik ook even het nachtleven proeven en dat deed ik dan met het Nederlandse meisje en mijn andere vriendin. Zij sliep in een appartement en had daar Fransmannen en een Duitser bij haar wonen. Echt heerlijk, Jersey Shore is hier niks bij. Ze waren zo gestoord als een deur, een was opgepompt de ander altijd met een kangaroomuts op, de ander had iedere dag een andere chick bij zich, elkaar hele tijd aan het uitschelden maar in the end allemaal een klein hartje. Zo grappig. Zoals iedere arme backpacker kozen we voor de goedkoopste alcoholische drank, Goon, wijn gemaakt van eieren en weet ik niet wat. Nou ik kan je vertellen, het is niet te zuipen. En die kater? 6x zo dramatisch als van gewone wijn. Ja, bikkelen is het zeker maargoed ik heb de eerste Goonkater al overleefd.

Na een paar dagen Sydney was ik weer toe aan iets nieuws en besloot de bus te nemen naar Melbourne. Ik dacht, ach dat is 6 uurtjes rijden ofzo. Nou niet dus he, maak er maar 12 uur van. Nondeju. Ik lag al vrij snel in coma en de rit was gelukkig zo voorbij. Tijdens deze busrit heb ik een Duitse jongen leren kennen waarmee ik om 1 uur s ’nachts nog een hostel mee ben gaan zoeken. Altijd beter dan alleen toch. Gelukkig hadden we er snel een gevonden. De volgende dag hebben we door Melbourne stad gelopen en wilde we pinguïns zien, (lees ik wilde pinguïns zien) Dit kon op 2 plekken, met de tram naar st. Kilda of met de ferry naar een of ander eilandje. Wij besloten naar st. Kilda te gaan, zucht. Na een dik uur kei hard de verkeerde kant op te lopen kwam ik erachter dat we fout liepen. Zoals jullie weten is mijn navigatie vermogen niet zo best. Maar dat die van mij beter is dan van die Duitse jongen dat zorgde dus nogal voor wat omlopen. Eindelijk bij de pier, waar de pinguïns het water uit hoppen en wat vet schattig moet zijn, is de fucking pier in verbouwing en dus niks geen pinguïns. Ellende!

Toch maar weer terug gegaan naar Melbourne stad en nu zit ik in een super chill hostel, gratis wifi, gratis ontbijt, lekker bedje, ik zit hier prima. Die Duitser en ik willen the Great Ocean Road doen maar we waren nogal koos vriendloos en na twee dagen vriendjes met auto zoeken besloten we er zelf een te huren. De Duitser wilde al een auto zelf huren maar aangezien ik zon vermoeden heb dat ik geen held zal zijn in een camper rijden aan de verkeerde kant van de weg, was het plan dat hij alleen zou rijden. DRAMATISCH, laat het die dag nu het slechtste weer hebben in september sinds tijden! (volgens het nieuws) zit je daar lekker met je slippertjes en je shorts in de auto met stort regen en windhozen. Niet te vergeten dat we een paar keer half van de weg raakte omdat meneer een dikke afwijking had naar links, wat dus voor meerdere hartverzakkingen zorgde bij mij. Nah goed, zo goed als heel die (not so) great ocean road gedaan, waren we op tijd terug in de stad en wilde we de auto al terug brengen ipv de dag erna. Dit was niet mogelijk want de receptie van de garage was al gesloten, blablabla. Goed, auto parkeren in de spits in hartje Melbourne…..dat heeft ons 2 uur gekost Komen we sochtends bij de parkeergarage, nog een hartverzakking: Parkeerkosten voor het parkeren van de auto van 8 uur savonds tot 8 uur sochtens is maar liefst 48 fucking dollar!! Wijze les die we hier uit hebben geleerd? Niks meer zelf willen doen, alles lekker via een tour boeken. Dan maar een paar tientjes meer betalen.

Dit weekend ben ik naar Justin gegaan, het was even puzzelen wat hij van mij was maar ik ben er eindelijk achter. Hij is de zoon van Annelies die weer de vrouw is van de broer van Oma. Als ik het zo goed zeg. Hij en zijn vriendin Emma zijn super aardig en ik vermaak me hier prima. Ze hebben me meegenomen naar hippe restaurants en lekkere drankjes ontbraken er ook niet aan. Zaterdags was een mega belangrijke wedstrijd in Melbourne waar mensen van heel Australië en zelfs andere landen naar Melbourne kwamen om deze wedstrijd te zien. Het is dus een mix van rugby en football gecombineerd en het heet hier Footy. Laat ik nu net in de stad zijn als de parade is van alle spelers. Nou ik heb mijn ogen de kost gegeven, wat een knappe spelers allemaal!! Heehooo Dockers en goooo Hawks!! Justin ging naar een Mens only bbq en ik heb de wedstrijd samen met Annelies en Samantha gekeken. Maandag ga ik nog langs bij de broer van Opa en dan is het toch echt tijd voor mij om te ontdooien ergens aan het strand!!Ik wel toe aan wat zon zee strand en surfer dudes haha.

Dikke kus!

  • 29 September 2013 - 09:29

    Thuis Front:

    Wat een leuk en lang. Verhaal wij genieten ervan en kijken uit naar je volgende belevenissen heel veel plezier en veel zon zee en warmte xxx

  • 29 September 2013 - 10:25

    Ali:

    Babe, een lang verhaal, ben trots op je ;p
    Doet me goed om te lezen dat je alles lekker op je eigen(wijze) manier doet.
    Als je in Melbourne nog n keer lekker pasta wil, ga dan langs Il Primo Posto aan rivier bij Southbank. En sushi op straat gedaan?
    Maargoed, je heb alles prima gefixt dus dat komt wel goed!
    Vanaf nu je LP gewoon goed gebruiken in die bus, helpt ook :p
    Nou, laatste wijze lessen van zuslief, geniet ervan! Nu al benieuwd naar je verhaal ergens vanuit de Goldcoast.
    Kusjes aan de fam!
    Xx

  • 29 September 2013 - 18:37

    Mart, Wilma, Lieke En Oma:

    Hee Michelle,

    Fijn te horen dat het zo goed gaat met jou daar in Australië.
    Een héél verhaal, we hebben het net samen met oma gelezen.
    Laat nog maar gauw eens wat horen, we blijven je natuurlijk met spanning volgen.
    Veel plezier en groetjes uit Heibloem

  • 05 Oktober 2013 - 15:18

    Wiel:

    Ha die Michelle,

    Zie dat je al een beetje aan het wennen bent van de vrijheid.
    Mooi verhaal, geniet er maar lekker van en tot het volgende verslag.

    De jongens van de groenvoorziening

  • 12 Oktober 2013 - 22:05

    Wilma Gruis En Co:

    Hè spetter, zit nu bij jou ma op de bank en lees jou reis verhaal. Echt iets voor jou zo'n lekker chaos. Heerlijk toch! Down under is wel iets anders als down Amerika. Geniet er toch maar van , dit beleef je in geen enkel ander continent. Heel veel liefs gruis en co

  • 18 Oktober 2013 - 09:39

    Bende Van Gruis:

    He super held, down under heeft dus van alles voor jou te bieden, zijn er behalve spicie prijzen ook spicie kerels? Blijf vooral veel schrijven , genieten ervan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Down under baby

...

Recente Reisverslagen:

12 November 2013

Airlie Beach & Whitehaven Beach

26 Oktober 2013

Noosa, Fraser Island & Hervey Bay

17 Oktober 2013

Byron Bay & Brisbane

29 September 2013

Sydney& Melbourne
Michelle

Net afgestudeerd en nu heerlijk rondreizen zolang het kan.

Actief sinds 27 Sept. 2013
Verslag gelezen: 349
Totaal aantal bezoekers 7638

Voorgaande reizen:

27 Januari 2014 - 29 April 2014

Latin America

14 November 2013 - 02 Januari 2014

Asia

16 September 2013 - 31 December 2013

Down under baby

Landen bezocht: