Byron Bay & Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Michelle Baetsen - WaarBenJij.nu Byron Bay & Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Michelle Baetsen - WaarBenJij.nu

Byron Bay & Brisbane

Door: The one and only

Blijf op de hoogte en volg Michelle

17 Oktober 2013 | Australië, Brisbane

Hello again,
Na twee grote steden was het tijd voor mij om naar een strand te gaan. Ik ruilde de leuke diverse maar KOUDE stad Melbourne in voor het chille hippie strandje Byron Bay. Dit was een klein en toeristisch strandje waar iedereen een mega hippie is met rasta’s, wietlucht overal en straat muzikanten op iedere hoek.

Zoals iedereen wel weet heb je altijd van die gammele stapelbedden in een hostel. En iedereen wil altijd onderin slapen dus die bedden zijn altijd als eerst bezet. Tot nu toe had ik de luxe gehad om steeds een bedje onderin te bemachtigen, maar in Byron moest ik bovenin slapen. Oke jammer, maar hey er zijn ergere dingen. Ik vond het wel al een beetje spannend worden toen ik zag dat de railing van mijn bed los zat. Hoe kom ik uit dat bed zonder eruit te vallen als die railing los zit? Tja, ik zou mezelf niet zijn als ik bij poging 1 al uit het bed flikker en tegen een schroef aan knal en meteen een heftige oorlogswond heb voor de komende weken. Gelukkig kon ik na 1 avond stunten al snel een bed onderin bemachtigen. Pfiew!

Ik vond het wel een relaxed plekje Byron Bay, heb dan ook hier en daar gesolliciteerd maar goed ik ben niet de enige backpacker die hetzelfde snode plannetje had bedacht. Dit betekende dus dat ik echt nergens aan de bak kon. Dan maar paar dagen bakken op het strand en in de volgende stad maar weer een baantje zoeken. Eenmaal lekker op het strand lekker aan het bakken, zie ik mensen allemaal de zee in loeren, ik dacht wat is loos. Ja hoor, een walvis die je gewoon ziet zwemmen dichtbij de kust en een uur later een paar dolfijnen. Dat was echt super tof! Er werd veel reclame gemaakt van kajakken met de walvissen, ik dacht ja hoor vind maar een paar van die naïevelingen die weer 3 uur wat lopen te peddelen in die zee en dan niks te zien krijgen. Had ik het even vet hard mis! Dat beest zwom nog geen meter van hun af. Wellicht toch maar een keer gaan kajakken binnenkort.

Na een aantal daagjes lekker strand heb ik mijn spullen gepakt en ben ik naar Brisbane vertrokken. Hier heb ik me echt prima vermaakt! Het leuke aan Brisbane vind ik dat deze stad een zelf gemaakte lagoon/strandje heeft dat de grote stad als achtergrond heeft. Dit is echt een gaaf uitzicht. Mijn roomies waren allemaal lekker gek en de kerels naast ons nog een tikje gekker. Met z’n alle verbleven we een week in hetzelfde hostel. Dit zorgde wel voor een leuke tijd. Onze kamer werd al snel de party room waar iedereen kwam indrinken (in een alcoholvrij hostel) Tja als je die reputatie krijgt heb je na een paar avonden al snel de security in je kamer staan. Gelukkig konden we iemand de schuld geven die net had uitgecheckt dus we mochten blijven.

Oh en dat men seks heeft terwijl je paar bedjes verder ligt, ja heb dit al een paar keer mogen meemaken, en dan ben ik toch zo ontzettend blij met mijn slechte oor!! Gewoon op mijn goede oor liggen en ik krijg vrijwel niks mee! Ey he.

Buiten de nodige feestjes heb ik ook zo mijn best gedaan om een baan te vinden, ofja niet mega hard mijn best gedaan maar goed ik mocht op twee interviews komen. Nou wat een grap was dit, sollicitatie numero uno: god geen idee waarvoor ik had gesolliciteerd, iets van sales. Dit kwam niet door mij, dat bedrijf had geen verdere info in de advertentie staan. (Even voor de goede orde) Nou ik kom daar, heel gesprek, blablabla, ja hoor ik mag de baan hebben als ik wil. Dus ik vroeg goed wat moet ik verkopen eigenlijk: AUTO WAX OP BENZINE STATIONS. Ik zou het op de auto’s moeten smeren en de voordelen moeten benoemen. Maak me gek! Daar heb ik dus toch maar vriendelijk nee bedankt tegen gezegd. Sollicitatie numero dos had ik een proefdag voor deur tot deur klanten werven voor goede doelen. Nu ben ik geen fan van deur tot deur dingen verkopen maar goed ik dacht: we give it a shot. Geld is geld. Dramatisch dus he!! Ik kon de naam van het goede doel niet uitspreken, aantal hartverzakkingen gehad van enge honden die in een keer opduiken, mensen die je negeren, en na 50 deuren langs te zijn gegaan in 32 graden dan een klant weten te bemachtigen. Nee, alle respect voor deze mensen maar dit hou ik nog geen 2 dagen vol. Achja positief denken, ik heb weer een beroep wat ik van mijn lijstje kan afstrepen wat ik later wil worden.

Mijn laatste dag in Brisbane hadden de meiden en ik besloten om maar eens koala’s en kangaroos te gaan knuffelen. Eerst gingen we de kangaroos voeren, super veel kangaroos in zo’n park en zo af en toe komt een hongerige kangaroo naar je toe gehopt. De meeste kangaroos lagen zwaar te chillen in het zonnetje en zagen je niet eens staan. Super lieve kleine kangarootjes gezien, zelfs een babytje die was echt mega schattig, en een machine van een beest, echt ik heb nog nooit een kangaroo gezien met zulke biceps. Natuurlijk wilde ik daarmee op de foto maar ik was tegelijkertijd echt vet bang voor dat beest haha. Na de kangaroos zijn we koala’s gaan knuffelen, zo schattig. Er waren twee koala’s een schattig pluizelig hopje en een oude junk achtige koala met een groene mond en handen. Lucky me, ik kreeg het hopje terwijl mijn vriendinnen de junkie kregen. Als je de foto’s naast elkaar legt is het echt hilarisch. Al met al, dit was een leuke dag.

Nu ben ik weer koos vriendloos vertrokken naar de volgende bestemming: Noosa. Hier ga ik weer lekker bakken op het strand en vanuit hier ga ik denk ik Fraser Island trip maken.

Tot snel xxx

  • 17 Oktober 2013 - 12:45

    Sarina:

    Wat hilarisch om te lezen babe! Zo te lezen vermaak je je echt prima! Ben echt trots op je hoor. Je flikt t allemaal wel weer ff! Naast t zoeken van werk ook lekker chillen.. Doe je goed haha. Heel veel plezier in Noosa xxx

  • 17 Oktober 2013 - 13:24

    Thuisfront:

    supper om te zien was weer een geweldige update xxxxxxxx

  • 18 Oktober 2013 - 20:45

    Suus (fossil):

    Heey meid,

    Wat een leuke foto's!!leuk de dingen die je allemAl al hebt gezien.
    Geniet er lekker van en succes met solliciteren!
    Xxxx suus

  • 22 Oktober 2013 - 08:40

    Lieke:

    Hee Mitch, haha k heb wel moeten lachen met je avonturen. Klinkt goed ;) Geniet ervan meid. Liefss

  • 25 Oktober 2013 - 16:27

    Oma En Patty:

    Michelle wat kun jij heerlijk schrijven. We zien je het zo allemaal doen en beleven,
    Oma ligt in een deuk.echt Michelle zegt ze.
    We zijn jouw verslag op de computer aan het lezen in het verzorgings tehuis.
    Oma wenst je een hele fijne tijd
    en dat je ook nog (geschikt) werkt vindt.
    Een hele dikke knuffel en we kijken uit naar jouw volgende avontuur

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Down under baby

...

Recente Reisverslagen:

12 November 2013

Airlie Beach & Whitehaven Beach

26 Oktober 2013

Noosa, Fraser Island & Hervey Bay

17 Oktober 2013

Byron Bay & Brisbane

29 September 2013

Sydney& Melbourne
Michelle

Net afgestudeerd en nu heerlijk rondreizen zolang het kan.

Actief sinds 27 Sept. 2013
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 7640

Voorgaande reizen:

27 Januari 2014 - 29 April 2014

Latin America

14 November 2013 - 02 Januari 2014

Asia

16 September 2013 - 31 December 2013

Down under baby

Landen bezocht: