Noosa, Fraser Island & Hervey Bay - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Michelle Baetsen - WaarBenJij.nu Noosa, Fraser Island & Hervey Bay - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Michelle Baetsen - WaarBenJij.nu

Noosa, Fraser Island & Hervey Bay

Door: Mitchel

Blijf op de hoogte en volg Michelle

26 Oktober 2013 | Australië, Airlie Beach

Men, eenmaal in Noosa miste ik die gekke roomies van Brisbane al meteen. Noosa is vet rustig en meer voor de rijkere doelgroep. Niet voor mij dus. Ach, prima voor een paar daagjes lekker op het strand chillen. Ik besloot om ook iets nuttigs te doen en op aanraden van andere backpackers besloot ik het nationale park te gaan bezichtigen, wat een ellende! Krijg je zo’n kaart met verschillende wandelroutes, de een is 4 km de ander 8 etc. Nou, na een tijdje rond te hebben gelopen en veel zee te hebben gezien en bomen en nog meer bomen vond ik het wel welletjes geweest. Ik kijk nog eens op de kaart, jup met mijn navigator skills was ik compleet verdwaald!! Vond het al raar dat ik zo weinig mensen tegen kwam. En damn wat is dat lastig met je slippertjes door dat losse zand ploeteren. Had het helemaal gehad! Uiteindelijk een exit gevonden, godzijdank. Maar dit was niet de juiste, ik was aan compleet de andere kant van het national park van waar ik zijn moest. Daar maar gewoon de bewoonde wereld weer in gelopen en een bus genomen naar de andere kant. Geen national parks meer van mij.

Na Noosa werd het tijd voor een van de highlights van Australie, Fraser Island. Daar ging ik dan, kamperen op het grootste zand eiland ter wereld. Dit was wel echt leuk, heerlijk om over het strand te rijden! Iets minder tof als je vast komt te zitten, wat regelmatig gebeurde. Onze tour guide was echt fantastisch, het was een mega maffe Aboriginal die zo gestoord was als een deur. Hij wist het altijd wel interessant te houden. Tentje opzetten was kinderspel muaha en vond het kamperen nog helemaal niet zo slecht. Behalve dan uit je tent zweten om 7 uur sochtends, en zon vies draagbaar wctje zijn niet helemaal mijn ding. We hebben een paar dode schildpadden gezien op het strand, vet zielig en ook de nodige dingo’s. Best spannend als je die de eerste keer ziet en je staat als je naar wctje wil. Gelukkig geen gevechten met een dingo gehad.

Na 3 dagen niet douchen en een kilo aan zand in mijn haar was ik blij dat ik weer kon douchen. Na Fraser Island ben ik naar Hervey Bay gegaan. Hier heb ik een whale watching tour gedaan. We hadden geluk, dit keer heb ik ook echt walvissen en dolfijnen gezien. Eenmaal een walvis gevonden te hebben hebben we daar echt uuuuuuren rond gedobberd om langzaam aan dichterbij de walvis te komen. Dus eerste uur zie je alleen een vin, niet heel spectaculair. Maargoed, het was wel super tof want het was een mama walvis met een baby walvisje van waarschijnlijk een week oud. Uiteindelijk zijn ze nog een paar keer uit het water gesprongen voor ons en dat was echt super.

Hervey Bay is echt heel rustig en je hebt een bus nodig om naar de supermarkt te gaan. Hier ben ik dan ook na een dag weer weg gegaan. Op het moment zit ik in Airlie Beach en ben ik dit keer wel echt hard op zoek naar een baantje. Hopelijk kan ik in mijn volgende berichtje zeggen dat ik er een bemachtigd heb!

Ik begin jullie toch al allemaal een beetje te missen hoor! Denk eraan, geen gekke dingen doen in de tussentijd!
Dikke kus!

  • 26 Oktober 2013 - 11:21

    Steffanie :

    Miss you too babe! Heb je nog steeds nergens een fatsoenlijke skype verbinding? Ben trots op je wat je daar allemaal uitspookt. X!

  • 26 Oktober 2013 - 17:37

    Thuisfront:

    Supper om te horen hoe jij je ding doet geniet er maar net zo van als wij van jou verhalen ,
    Helemaal top .
    De groetjes xxxx

  • 29 Oktober 2013 - 21:17

    Gruis En Co:

    Hè mich! Wat een dol avontuur, daar in dat park. Het hoord een beetje bij jou dat het anders gaat. Ben wel blij te horen dat je er heelhuids uit bent gekomen. Je zit wel niet stil hè, goed zo. Wij missen jou ook, maar gelukkig schrijf je gezellige verhalen. Succes met het vinden met een baan, met jou looks moet dat geeen probleem zijn. Heeft Hugo boss geen outlet? Xxxxx t. Wilma en de resssssssst

  • 30 Oktober 2013 - 07:46

    Fam Oeth Helje:

    Hee meadje! keileuk je te volgen en wat maak je weer veel mee! Super die walviissentocht. Zag net dat je een baantje hebt gevonden! Lets do it!! Even een tuusenstop dus...we missen je en hopen snel weer over een volgend avontuur te horen! Big hugg !!!! Marion en aanhang.

  • 03 November 2013 - 20:42

    John Van Ratingen:

    Hello, how are you Aussie. Ik heb nu drie reisverslagen aan een stuk door gelezen. Wouw, en ik maar denken dat je niet zo'n schrijfster bent. Je hebt al best veel meegemaakt en aan gezelschap heb je niet te klagen. Leuk toch. Je moet op zo'n trip lekker doen je wilt en zo te lezen lukt dat aardig. Ik zou zeggen geniet zoveel je kunt. Groetjes John, Marion, Romy en Janne.

  • 04 November 2013 - 19:02

    Van Fam Vanlier:

    Ha michelle.
    Heerlijk om jouw zohoren te vertellen.
    Je kunt straks alsje terug bent,,,,,,,,, meteen colums schrijven.
    Iedereen weet meteen wat je bedoelt en hoe het voelt
    De jongens missen jouw ook. Voor je nieuwe baan...... effe bluffe.
    Kat in het bakkie.
    Meid geniet en letgoed op je zelf.
    De van liertjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Airlie Beach

Down under baby

...

Recente Reisverslagen:

12 November 2013

Airlie Beach & Whitehaven Beach

26 Oktober 2013

Noosa, Fraser Island & Hervey Bay

17 Oktober 2013

Byron Bay & Brisbane

29 September 2013

Sydney& Melbourne
Michelle

Net afgestudeerd en nu heerlijk rondreizen zolang het kan.

Actief sinds 27 Sept. 2013
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 7644

Voorgaande reizen:

27 Januari 2014 - 29 April 2014

Latin America

14 November 2013 - 02 Januari 2014

Asia

16 September 2013 - 31 December 2013

Down under baby

Landen bezocht: