Thailand part 1 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Michelle Baetsen - WaarBenJij.nu Thailand part 1 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Michelle Baetsen - WaarBenJij.nu

Thailand part 1

Door: The one and only

Blijf op de hoogte en volg Michelle

06 December 2013 | Thailand, Chiang Mai

Hey you!

Mijn eerste stop in Thailand was in Krabi. (Ergens zuiden aan de westkust). Hier werd ik al snel gelukkig van het lekkere weer en het feit dat alles NOG goedkoper is. Het hostel was heel chill met grote bedden en flinke flessen bier die dan ik op tijd werden genuttigd. Ik heb nog gelimbo danst voor een vreselijk smerig gratis shotje en ik wordt steeds beter in poolen. Als dagtripje heb ik een dagje strand gedaan wat heel mooi was maar erg druk met toeristen. Krabi is een beetje een tussenstop naar Maleisie of naar andere plaatsen in Thailand, twee dagen hier was dan ook precies genoeg.

Na Krabi ging ik naar Phuket. Veel backpackers raden deze plek af maar als ik iets heb geleerd is het dat je alles met je eigen ogen moet bekijken voordat je een oordeel velt. Dus, ik naar Phuket, het eiland van de prostitutie en massa toerisme. Oke, het klopt inderdaad dat het hier bommetje vol zit met toeristen en dat mannen zich hier niet al te prettig alleen voelen op straat. Aangezien dat de thaise chickies hun best doen om hen in te palmen. Ik heb samen met 3 zuid amerikaanse backpackers en een Nederlands meisje een tour gedaan naar 5 verschillende eilandjes, waaronder het eiland waar The Beach is opgenomen. Dit eiland was echt super mooi maar helaas was het zo'n toeristische trekpleister geworden dat je alleen maar een rij touringboten ziet liggen aan de kust en file loopt over het strand omdat er gewoon zo veel mensen zijn. Maar als ik de mensen daar zou weg denken dan is het echt een super mooi plekje!
Een stapavondje in Phuket mocht natuurlijk niet ontbreken. Samen met twee Canadese jongens ben ik samen met een Nederlands meisje op stap gegaan. De jongens wilde graag dat was ons voordeden als hun vriendinnen zodat ze niet half aangerand zouden worden op straat. Natuurlijk kon ik het af en toe niet laten om wat langzamer te lopen en hun van alle kanten betast te zien worden door de thaise chickies. Hilarisch!! We gingen naar de meest foute straat van Phuket en naar de meest foute bar in die straat. Hier hebben we de nodige buckets (lees plastic kleine emmertjes met vodka/cola) opgedronken met een paar brainfreezes erbij. De paaldanseressen staan gewoon op de bar waar je aan zit en de thaise chickies probeerde vrienden met mij en die andere meid te worden zodat ze bij onze " vriendjes" konden komen. Eenmaal zonder mannen moesten ze niks van ons hebben. Hoe dan ook, het was een toffe avond met veel rare dingen en we hebben heel schattig savonds nog een wens lampionnetje de zee op gestuurd. Het was helaas minder tof gepland dat we de dag erna de bus hadden geboekt naar Bangkok......Ik hield alles nog wel binnen maar die andere meid had het toch wel zwaar. Tip voor de volgende keer, NIET de avond voordat je een 12 urige busrit hebt te veel drinken!!

Eenmaal in Bangkok hebben we meteen de bus gepakt naar Ayutthaya. Dit ligt 2 uurtjes boven Bangkok en hier zijn heel veel ruines van tempels en buddha beelden van vroeger die her en der te vinden zijn in de stad. Een dagje rondlopen in deze stad is dan ook echt een aanrader! Het vervelende in Thailand vind ik dat het busstation vaak een aantal kilometer buiten de stad ligt en je dan van die poep dure taxi's de enige manier zijn om in de stad te komen. Allemaal ontkennen ze dat er locale bussen zijn die 1000 x zo goedkoop zijn als hun dus het is even uitzoeken hoe je uiteindelijk in de stad komt! in Ayutthaya waren er oprecht geen locale bussen en zijn we achterop de scooter gesprongen. Ik was wel een beetje schijterig aangezien in Thailand 22 personen per dag sterven door scooter ongelukken in Thailand en ik met mn dikke backpack op mijn rug en mijn andere rugzak in de hand me niet super comfi voelde achterop. Ik klamde me dan ook goed vast aan die kerel en hij vond het allemaal wel grappig. Ze waren super aardig, allemaal tips gegeven over goedkope hostels, restaurantjes etc. Het vrouwtje van ons hostel was ook bijna 100 maar was zo ontzettend schattig! Echt zo lief.

Nah goed, na Ayutthaya hebben we de bus genomen naar Chang Mai. Wat een kut rit was dit! We stopten om de 30 minuten voor mensen op te pikken waarbij iedere keer alle lampen aan werden gedaan en om 5 uur sochtends werd er een stomme irritante thaise soap serie opgezet. Arrgghh. Mijn ochtendhumeur was intens.:) Hier in Chang Mai zijn we de eerste dag nog meer tempels gaan bezichtigen en s'avonds zijn we heerlijk gaan onderhandelen op de night bazaar. Tussen het onderhandelen door hoorden ik twee jongens limburgs praten, Ik dacht hey, dit is interessant. Een jongen was een verhaal aan het vertellen over een meisje en ik dacht vind ik leuk, lekker aso het gesprek afluisteren. Maar helaas hadden ze me zien kijken. Ze vroegen meteens of we Nederlands waren haha. Jammer:P Zoals gewoonlijk vraag je mekaar waar ergens in NL je vandaan komt en ik zeg altijd dichtbij Roermond. Want wie weet nu waar Haelen ligt? Nou die kerels dus meteen, waar ergens, in Haelen? What the fack dacht ik. Goeie gok! Blijkt dat die jongens uit Roermond komen. Hoe klein is de wereld, kom je zomaar voor de tweede keer in mijn reis mensen tegen uit Roermond!

Next day was ik in de 7de hemel. Zolang ik mij kan herineren wil ik tijgers knuffelen. Tijdens mijn reis hoorde ik veel slechten verhalen over de tijger tempels in Thailand en begon ik erg te twijfelen of ik wel moest gaan. Uiteindelijk had ik toch besloten om zelf te gaan kijken en zelf een oordeel te vellen over hoe de tijgers het hebben. What a day. Eerst mochten we bij de baby tijgers knuffelen. Deze sliepen veel maar ze waren dan ook nog maar babytjes. Op een gegeven moment wilde eentje persee stoeien met zn vriendje en dan lopen ze ook echt gewoon te klooien en mekaar te bijten en echt te spelen. Dat gaf me wel een goed gevoel. Na de baby tijgertjes ging ik de grote tijgers knuffelen. SHIITTT wat zijn die groot!! Ik ging zo'n kooi in waar 5 tijgers in zaten, twee waren aan het stoeien wat best eng was, eentje lag zwaar te chillen in het zonnetje en twee waren aan het zwemmen in hun zwembadje en met speeltjes aan het spelen. Het enige wat de bewakers bij zich hebben is een bamboo stokje van 25 cm. Ik lieg niet, het was echt een klein stokje. Ik heb ook echt geen idee wat ze daar mee willen doen als zo'n tijger in een slechte bui is! Nah goed, ik op de foto, eerst durfde ik niet te dichtbij te komen. De bewakers mij uitlachen en zeggen dat ik op de tijger moest gaan liggen. Ja hoe ist, doe lekker zelf! haha, zei ik dan ook en toen een van de bewakers het had gedaan toen durfde ik ook wel. Maar zodra de tijger te veel bewoog was ik zo een paar meter verderop haha. Je mag de tijgers ook niet in de ogen aan kijken, zijn hoofd aanraken of zijn voorpoten, op een gegeven moment keek een tijger mij aan en ik kon het niet laten om terug te kijken en die super mooie ogen. De bewakers hebben dat snel in de gaten en ze proberen gewoon de tijger zijn aandacht te trekken en zo issie mij al snel vergeten. Ik vroeg waar de tijgers vandaan kwamen en volgens de bewakers zijn ze allemaal hier geboren en zijn ze gewoon vanaf baby aan in aanraking met mensen en daarom dat ze mensen enigzins accepteren. Of ze nu wel of niet gedrogeerd worden dat weet ik ook niet precies maar wat ik daar zag liet mij wel zien dat ze in ieder geval niet mishandeld worden. Natuurlijk horen wilde dieren niet in zo'n kooien maar in een mega grote jungle, maargoed, ik vond het super dat ik dit heb kunnen doen. Helaas heb ik de meeste foto op een cd gekregen dus de fotos met de grote tijgers volgen nog.

Zoals ik al vaker heb gezegd is het eten hier goddelijk. Ik vond het dan ook een top idee om een kook cursus te doen! Vandaag heb ik de hele dag allerlei gerechten gekookt en ik weet nu hoe je sommige lekkere gerechten maakt! Verse curry pasta hou ik voortaan wel voor gezien, ik koop wel gewoon kant en klare pasta in de supermarkt:) believe me, dat is echt een heel karwei om dat zelf te maken! Na 5 gerechten te hebben gemaakt en ook zelf te hebben opgegeten ben ik tonnetje rond. S'avonds zijn we naar een reggae feest gegaan buiten de stad en hier waren veel hippies te vinden. Er werd gelimodanst onder een stok met vuur, een chinese rockband die daar red hot chillie pepers staat na te doen, hippies die de bosjes induiken voor wat wiet etc. Een aparte avond!

De dag erna hebben we de bus naar Pai genomen. Dit werd ons aangeraden door iedereen die we tijdens onze reis tegen kwamen. Al had niemand vertelt hoe ontzettend kut de weg ernaar toe zou zijn. Ellende!! Maargoed, eenmaal aangekomen was het inderdaad de rit waard. Het is een super schattig stadje waar je komt om gewoon te chillen. (Alsof backpackers dat al niet genoeg doen zeg dan) Mijn volgende bestemming is Chang Rai en vanuit daar zal ik weer naar het zuiden van Thailand gaan om met mijn sangka lekker een week te chillen op het strand:)

Hoe koud was het ook al weer bij jullie?:P

Kus!

  • 06 December 2013 - 16:35

    Thuisfront:

    Helemaal top we kijken onze ogen uit en zien je genieten
    xxxxxxxxxx

  • 07 December 2013 - 13:54

    Dec.5 :

    super !!!! grs

  • 14 December 2013 - 05:18

    Kev:

    Leuk man! Weej komme derannnnnnn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Asia

...

Recente Reisverslagen:

06 December 2013

Thailand part 1

01 December 2013

Singapore & Malaysia
Michelle

Net afgestudeerd en nu heerlijk rondreizen zolang het kan.

Actief sinds 27 Sept. 2013
Verslag gelezen: 371
Totaal aantal bezoekers 7637

Voorgaande reizen:

27 Januari 2014 - 29 April 2014

Latin America

14 November 2013 - 02 Januari 2014

Asia

16 September 2013 - 31 December 2013

Down under baby

Landen bezocht: