Singapore & Malaysia - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Michelle Baetsen - WaarBenJij.nu Singapore & Malaysia - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Michelle Baetsen - WaarBenJij.nu

Singapore & Malaysia

Door: The one and only

Blijf op de hoogte en volg Michelle

01 December 2013 | Maleisië, Langkawi Islands

Sawasdee kaaaaa,

Het is al weer een tijdje geleden dat ik iets van mij heb laten horen! In de tussentijd ben ik alweer door Singapore en Maleisie gecrossed. Singapore ben ik maar twee nachtjes geweest. Dit was ook voldoende voor zo'n stad. Het hostel wat ik zelf had geregeld was cheap ass maar ik zat met alleen maar aziaten in het hostel. Iets minder want die spreken allemaal geen engels!

Het eerste wat mij intens gelukkig maakte was de keuze aan heerlijk eten. Nomnomnom, zo veel lekkers! Singapore is dan al een stuk goedkoper dan Australie, maar voor Aziatische begrippen is het daar gewoon focking duur. Prima plan om de volgende dag dus door te reizen naar Maleisie. Ik had er al zin in om weer nieuwe backpackers te ontmoeten en hoopte dat ik wel een paar backpackers zou tegen komen tijdens de 6 uur durige busreis naar Kuala Lumpur......niet dus. Wederom krijg ik het voor elkaar om de enige te zijn in de bus naar KL. Ellende. Een irritante eigenschap van veel aziaten is dat ze de airco in de bus iedere keer op vriespunt zetten!

In KL had ik al een goed hostel gespot midden in de stad en hier heb ik dat 4 nachten gechilled in plaats van 2 nachten. De eigenaar was lekker gek en er waren twee super toffe backpackers waarmee naar china town ben geweest en vaker mee ging eten. Hun zaten er al langer dus voor de beroemde Batu caves stond ik er alleen voor. Geen probleem, het was super easy om met de trein hier te komen en ik wist dat het om een groot beeld ging met 272 treden ernaast vol met aapjes. Nu heb ik in Bali al kennis gemaakt met deze harige vriendjes, en ik vond ze toen ook al niet zo tof. Nah goed, gewoon geen eten bij me en alle losse dingetjes in mijn tas en de apen zouden wel andere touristen lastig gaan vallen...Dus niet. Terwijl ik heel relaxed die trap op loop en hier en daar even stil sta voor een foto te maken van een aapje wordt ik zomaar geattacked door een aap!! Serieus, hij besprong me en krijste en liet z'n tanden zien. What the hell, ik had helemaal geen eten bij! Anyway, ik snel die trap op gerend en met knikkende knieen weer even op adem komen, wordt ik weer geattacked maar dan door een andere aap! Andere touristen vonden het wel grappig om te zien hoe ik aangevallen werd maar na 2 hartverzakkingen was ik helemaal klaar met deze beesten en vond het mooi geweest.

Kuala Lumpur was leuk maar ook hier regende het best vaak en ik vond het wel weer tijd om weer wat anders dan een grote stad te zien. Mijn volgende stop was Penang. Dit ligt aan de west kust net onder Langkawi. Toen we aankwamen was ik in eerste instantie een beetje telleurgesteld. Het was wederom een stad met veel verkeer en veel hoge gebouwen. Maar toen ik de stad een beetje ging bekijken zag ik dat er erg veel street art was te bekijken en de stad zat vol met hele toffe muurschilderingen. Dit maakt dit plaatsje toch echt de moeite waard om te bezoeken. Penang staat ook bekend om het lekkere eten, ik heb even voor jullie getest en jawel hoor, primaaaa eten:)

In mijn hostel zaten 3 spaanse meiden en hier heb ik meteen een paar dagen mee opgetrokken. Hun gingen een dag eerder naar Langkawi dan ik maar we hebben ons daar ook weer getroffen. Het hostel in Langkawi was schattig klein en er liepen veel katten rond. Een baby katje is bij mij komen schuilen toen het mega hard stormden! Zo cute! Helaas regende het in Langkawi best vaak net zoals in de rest van Maleisie. We hebben ons een dag asociaal verwend in een Spa en als de zon voor een momentje scheen gingen we verschillende stranden uitchecken. S'avonds gingen we altijd naar een reggae bar ergens. Hier in Azie is overal wel ergens een reggae bar te vinden. Had ik niet verwacht!

De meiden gingen terug naar Spanje en ik was klaar met de regen. Ik besloot om al naar Thailand te gaan in de hoop dat het weer daar beter was! En gelukkig was het ook een beetje beter. Maar daar vertel ik binnekort weer meer over;)

Dikke kus!

  • 01 December 2013 - 19:25

    Thuisfront:

    Dank je wel voor je leuk verhaal en wat een prachtige bloemen .
    geniet en tot snel weer xxx

  • 01 December 2013 - 19:36

    Anita HB:

    Leuk al die verhalen! Ik geniet er iedere keer van!
    Zo'n mooie reis...Mooie foto's!

  • 03 December 2013 - 04:34

    Ellie:

    Hahaha, aziaten overal! Geniet ervan meis!
    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Langkawi Islands

Asia

...

Recente Reisverslagen:

06 December 2013

Thailand part 1

01 December 2013

Singapore & Malaysia
Michelle

Net afgestudeerd en nu heerlijk rondreizen zolang het kan.

Actief sinds 27 Sept. 2013
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 7643

Voorgaande reizen:

27 Januari 2014 - 29 April 2014

Latin America

14 November 2013 - 02 Januari 2014

Asia

16 September 2013 - 31 December 2013

Down under baby

Landen bezocht: